Arbetsnarkomanen tar semester

Jag har avnjutit min första riktiga lediga dag. Tanken var att jag skulle vara ledig i två hela veckor, men jag har redan lovat mig i jobb två kvällar nästa veckas helg. :) När börsen gapar tom har man inte så mycket valmöjligheter. Vi väntar fortfarande på fyra veckors lön från FPA. Där är det minsann inte bråttom när det skall betalas ut, men har de en enda liten möjlighet att kräva tillbaka något de betalat, så är de i sanning snabba. Suck... Dock gör det mig inte mycket att jag ska i jobb nästa vecka, det känns bara bra. Som sagt är man lite av en arbetsnarkoman. :)
.
Här hemma har vi gjort ett litet ryck. I lördags var gubben duktig med listandet och jag har målat som en galning, både i lördags och i dag och nu i kväll har vi röjt upp lite här och dammsugit och skurat så det blir snart att packa ihop det man har stuvat in i ett rum i källaren och försöka börja breda ut sig lite här på övervåningen. Vi har dock lite dåligt med lampor här uppe ännu, så det är lite mörkt att jobba kvällstid. I morgon hoppas jag på att få färdigt målat alla dörrkarmar och eventuellt börja på lite med trappan och trappräcket. Det senare projektet lockar dock i mindre grad så vi får se om jag struntar i det än så länge och gör nåt annat roligare i stället. Toaletten här uppe är ännu väldigt halvfärdig och detsamma gäller kontoret, men vi tar en sak i taget. "Nou hätä" som finnen skulle säga.
.
Drömmer om att kunna åka på en resa ännu i höst. Även om börsen skriker "NEEEJ!!" så hårt den orkar och förnuftet försöker peka på en massa saker som borde införskaffas i stället så kan det inte hjälpas att en resa lockar otroligt mycket! Vi får se hur det blir. Jag har ju två lediga veckor i september som visserligen borde ägnas åt examensarbetet, men som skulle vara utmärkta för en veckas semester. Hmmm... Vad tror ni?
.
I övermorgon ska jag få sköta mina två söta systersöner Kevin och Pontus. Det ska bli riktigt kul, jag ser dem inte en sekund för mycket fast vi flyttat 100 km närmare. Helst skulle jag busa med dem minst ett par gånger i veckan. Tänk att jag har fått världens sötaste och underbaraste syskonbarn! Vänta bara om några år när de kommit underfund med att de utan större problem kan linda sin moster kring lillfingret, då ligger jag risigt till. ;)
.
Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid världens bästa gubbstrutt. Tänk att jag fick världens bästa gubbe också! I går hade vi sjuårig bröllopsdag, så vi firade alltså yllebröllop. Ylle kan vara lite stickigt men är ju också jättevarmt. Kanske kunde man beskriva vårt sjunde år som gifta som lite stickigt och varmt, vad vet jag. Vi är alltså nu inne på vårt åttonde år, "gummiåret", vad månne det ska innebära?? ;)
.
Nå, det är väl bäst att avrunda här innan allt går överstyr. Godnatt med er! :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort