Det finns en nackdel

med att vi flyttat upp i vårt nya sovrum. Vi har nämligen ingen rullgardin eller några persienner vilket innebär att morgonsolen obevekligt skiner rakt in genom fönstret. Jag låg vaken till halv två i natt och läste en av mina böcker som jag beställt från Adlibris. Sen fick jag tvinga mig själv att sluta läsa och börja sova. Sedan ringde gubbens klocka strax före sex. Efter det har jag varit vaken. Läst ut boken jag började med i går, ätit frukost, suttit vid datorn i bara pyjamas och bara låtit timmarna rinna förbi. Har en massa saker på "borde göra" listan, men jag kommer inte riktigt i gång. Framför allt borde jag packa. I dag ska ju min käraste mor och mina fina systrar ha vår första "mor och döttrar-dag". Vi har länge pratat om att vi borde börja hitta på något roligt tillsammans med jämna mellanrum, men först nu har vi riktigt kommit till skott. Så planerna för idag och i morgon är att åka husbil till Tammerfors. Simma och shoppa (fast vi är fattiglappar hela bunten) och njuta av att bara behöva bry oss om oss själva i ett dygn. Tanken är sedan att komma hem glad och utvilad och fulltankad med ny energi för hösten. ;) Nu är det bara det att jag ju inte är någon som gillar att packa. Ni som följt bloggen en längre tid borde vid det här laget veta att jag jämt är ute i sista minuten när det gäller packandet, oberoende om det gäller en veckas semester söderut eller en helg norrut.
.
Annat som jag borde göra är bl.a. att städa ur spisrummet vi sov i förut. Det ska läggas ny golvmatta där också, men där finns allt för mycket grejor i dagsläget för att det ska vara fysiskt möjligt. Att förvänta sig att gubben ska städa ur det är nog ingen idé så jag får väl bara bita ihop och börja på. Men först ska jag packa. Eller, det vill säga, först ska jag sätta lite kläder på mig och tvätta bort "sömnskorven" ur ögonen.
.
I går fick vi (läs gubben) skruvat upp hela tre gardinstänger, i köket och i vardagsrummet. Sedan torkade jag bort den värsta flugskiten från innerrutan och strök mitt nya köksgardin. Första gardinen uppe i huset, känns riktigt bra. :) Fönstren i vardagsrummet har inte ännu blivit tvättade på alla sidor, så där lämnade jag gardinerna ännu. Men så fort jag fått tvättat också mellan rutorna där så ska jag hänga upp mina nya "Anna"gardiner från Jotex. Här får ni en bild på köksfönstret, dock taget i motljus så hur mycket som sist och slutligen syns är ju en annan fråga. Med denna bild vill jag önska er alla en trevlig helg!
.
.
Haha! Nu ser jag hur sned gardinen är, men strunt i det, snedare lär den bli med åren... :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort