Oj, oj...

Det blir av allt att döma en vecka i Portugal i september tillsammans med vännerna H&M. Det svider i börsen och lite i samvetet, men samtidigt så känns det riktigt lockande och roligt. Mia och jag satte oss för att boka i dag, men efter att ha suttit en stund och dividerat och jämfört olika hotell så bestämde vi oss för att boka det hotell som vi fastnade för i början. Men se, där fick vi ge oss, under de tjugo minuter vi velat fram och tillbaka så hade ju någon annan snott det framför ögonen på oss. Så vi fick börja leta igen. Valet föll då på ett annat hotell på samma ställe, men lite längre till stranden och en prisklass högre. Nu ska vi bara hoppas att det är värt pengarna och att vi har tur med vädret. Mina systrar var dit en sommar för kanske fem år sedan och då tyckte de att det var riktigt bra. Vattnet i Atlanten är ju förstås en smula kallare än i Medelhavet men vi ska hoppas att den varma sommaren värmt upp det åt oss.
.
Nu borde jag fortsätta med målandet här hemma. Om vi ska kunna flytta upp i dag så gäller det att sätta på ett kol. Har dessutom en hel massa kläder att tvätta, så någon slöig semester blir det nog inte i dag heller. Sen borde någon handla lite mat åt oss också, kylskåpet börjar gapa tomt igen och motivationen att ta sig till butiken är rätt så långt borta för tillfället. För att inte tala om att jag borde hämta ut mitt paket från Adlibris. Börjar bli många måsten här, hohho... :)
.
Jag ska bjuda på ännu en liten tjuvtitt i vårt halvfärdiga hus. Ignorera att det saknas strömbrytare och njut i stället av min vackra solrosbukett som jag fick i söndags av Kristina, Sue och Botvid. Man blir ju glad bara av att se på den.
.
Här ser ni en vägg i vardagsrummet som ännu ska få en mönstrad fondtapet, den panelade väggen längre bort hör till trappuppgången och teglen är på skorstenen som kommer upp mitt i vardagsrummet/köket.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort