Tro det eller inte...

men här har det städats idag! :) Jag vet inte när vi senaste har gjort en riktig storstädning här i kåken. Jag skriver ju var och varannan dag här på bloggen om att det borde städas, men de flesta gångerna blir det inte av eller så blir det bara att man springer med dammsugaren över golven och efter nån dag så är det lika stökigt igen. Men nu tog vi riktigt i med hårdhandskarna. Jag sprang runt och skurade upp alla wc:n och badrum, bytte sängkläder och sånt. Gubben (!) dammsög hela huset och sedan avslutade jag med att skura rent våra golv. Av skurvattnet att döma var det inte i går det sist blev gjort. Men nu är det gjort och vilken skön känsla att ha det riktigt rent. Det håller väl ändå i sig ända tills i morgon så man får ju passa på att njuta. :) Jag tycker om att ha det rent och fint omkring mig. Stök gör att jag blir på dåligt humör och jag kan inte slappna av och njuta om jag vet att det borde städas. Det oaktat så är städningen ett så fruktansvärt tråkigt kapitel så det är nog det första stället där jag lite börjar pruta på mina principer om perfektionism. :)
.
Nu ska jag krypa ner i min sköna säng med underbart rena sängkläder och med världens bästa gubbstrutt, som den här veckan visat att han minsann kan om han bara vill. Man får så lov att instämma med Granlunds "Höödö-gubbi" som i en av sina oslagbara monologer säger nåt i stil med: "Meeera sådant, meera tryckare!" Godnatt alla och ha en skön helg!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort