Gott Nytt År!

Ett riktigt gott nytt år till er alla!
.
Nyårsafton tillbringades i goda vänners lag i Sara o Jimmys nya hus. Jag hade varit på jobb på dagen så jag var tvungen att ta en tupplur innan för att orka vaka över tolvslaget. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal eller? Kvällen bjöd på många skratt, härliga ungar, frosseri till den milda grad och lite raketer där vid tolvsnåret. Kevin höll sig vaken till tolv, men han såg sååå trött ut. Jag tog upp honom i min famn för att han skulle få se raketerna genom fönstret och sedan märkte jag att ögonen föll längre och längre åter. Jag nynnade och gungade honom någon minut och sedan sov han. Mosters gullevän! Satt kanske en halvtimme med honom i famnen och kände mig mera lycklig och tillfreds med livet än jag gjort på länge. Tänk att jag har välsignats med en sån underbar familj, de bästa av vänner, världens sötaste syskonbarn och inte minst en man som jag älskar över allt annat. Lycka.
.
Gårdagen började med en rejäl sovmorgon för min del, gubben rivstartade det nya året med en skidtur, han verkar riktigt på hugget med skidandet, hoppas det håller i sig! :) Våran Mazda vägrade samarbeta så den lämnade norröver när vi packade in våra saker (vilket inte var lite) i VW:n och körde mot Vasa. Kom oss iväg senare än vi tänkt oss så vi fick bara slänga in våra grejer i hallen och sedan sätta oss i bilen igen och köra till Biblion. Där hade vi sångkväll med andakt, gott att äta och dricka och trevlig samvaro som inledning på det nya året. Efteråt kom Hassi, Mia, Sue och Botvid en sväng till oss innan gäspningarna började ta överhand och det blev dags att sova. Har nu sovit den första natten i min egen säng sedan den 17:e december och det kändes inte helt fel kan jag meddela. Nu borde man bara få fyllt på kylskåpet med lite ätbart också och småningom ta tag i de värsta dammråttorna under sängen så kanske man snart kommer sig in i vardagsrullorna här hemma. Av de senaste åtta veckorna har jag bara spenderat en knapp vecka här i Vasa så jag har nästan lite svårt att minnas hur det var.  :)
.
Nyårslöften då? Har ni gett några nyårslöften i år? Jag har gett mig själv ett nyårslöfte och det är att jag ska börja vara snällare mot mig själv. Ta hand om min kropp, sluta plåga den med en ohälsosam livsstil, övervikt, stress och allt liknande och i stället försöka leva mera hälsosamt, utan att för den skull gå till överdrift. Motionera mycket men också ge kroppen tid för vila och återhämtning. Stressa mindre, (hur det då skall lyckas då man just vevat igång med examensarbetet), tillåta mig själv att säga nej ibland, lyssna på min kropp när den ger mig signaler om att jag borde ta det lite lugnare. Ja, ni fattar vad jag menar. Jag har bestämt mig för att 2011 ska bli ett år då jag mår bra, så långt jag själv kan påverka saken åtminstone.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort