Surt, sa räven om rönnbären...

Exakt hur surt är det inte när den futtiga lön som kommer in på kontot inte ens räcker till alla räkningar man har. Jag blir galen på att behöva svänga varendaste slant och ändå så räcker det ingenstans. Gubbens lön som skulle komma i fredags kom först idag, det tog mig ca fem minuter att få den av kontot. Nåväl, studiestöd på fredag, av det kommer hela 19€ att finnas kvar på vårt konto efter att jag betalat bort resten av räkningarna. Det ska då räcka till den 14:e, då gubben förhoppningsvis får lite lön igen. Jihoo... eller så inte... Voi että, man blir så glad. :( Tydligen är det lite för mycket begärt att man ska få ha nästippen över vattenytan ens en liten stund.
.
Nåt roligt då? Jag har ett skifte kvar på praktiken. ETT. Dock ett elva timmars sådant eftersom jag ska vaka natten mellan tisdag och onsdag. Vore man smart så tog man med en massa artiklar till examensarbetet. Är man smart men lat så tar man med sig nåt handarbete, en bok eller nåt liknande. Få se åt vilket håll det lutar i morgon kväll.
.
Nu tycker jag bestämt att min kära make kunde komma hem. Jag är lite sur på våran vovve för tillfället eftersom hon för andra gången på en vecka släppt ett par bruna klönttar här inne, hon som varit så duktig hur länge som helst. Nåja, jag gav henne en rejäl uppsträckning när jag kom hem, hoppas det gick fram.
.
Nu kom gubben, mat nästa.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort