Hyvää huomentaa, hurrit!

Rubriken får mig att minnas lågstadiets finska lektioner. Alltid när vi hade finska på morgonen så kom vår lärare hurtigt instegande och hälsade med orden: Huomentaa hurrit! Vi stackars dumma elever fattade ju inget utan svarade bara vackert: Huomentaa! :P  Uttrycket fastnade dock rätt så hårt i skallen på mig så ibland när jag ska hälsa god morgon på finska så får jag nästan bita mig i tungan för att inte "hurrit" ska slinka med också. Undrar vad jag skulle få för svar om det råkade hända sig nån gång... :)
.
Jag har varit vaken sedan nån gång före sju i morse, var uppe och fixade nåt ätbart åt min käre man. Sen hade jag tänkt fortsätta sova, men fastnade (än en gång) med datorn i famnen och hux flux så var klockan halv tio och två och en halv timme hade gått åt till ännu mera inredningssurfande. Det här kan minsann bli en sjukdom är jag rädd. :)
.
Nu har jag smaskat i mig en mumsig frukost med bacon och stekt ägg och knaprat på lite varrasleipä så jag är redo att ta itu med de sista artiklarna. Sen börjar själva arbetet, att få ihop nån vettig sammanställning. Har försökt vara systematisk och märka upp det jag läst med olika färger för ämnen som "hör ihop" så jag ska ha lätt att hitta det sen när jag ska få ihop det hela. Undrar hur det går för min skrivarkompis. Borde väl småningom ta kontakt och höra hur vi ska fortsätta. Hennes artiklar borde ju också komma med i samma veva.
.
I dag är det ju en ny månad och som jag misstänkte - ett litet misslyckande på vågen, men vad gör väl det? Nya tag bara, vi hoppas på en bättre viktnedgång den här månaden. I dag blir det stepbody i alla fall, borde hinna med ett och annat innan dess så det är väl bäst att jag sätter i gång. Ha en skön dag!
.
Lägger in ännu en liten inspirations bild, hittad här:
.


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort