I dag är den här

Dagen som jag både fruktat och väntat på. Ända sedan man började skolan har man vetat om att man kommer att ha en alldeles fruktansvärd tent i farmakologi där man ska kunna på gränsen till vad som är möjligt att trycka in i en människohjärna. Just nu fylls hela mitt huvud av olika farmakologiska termer som snurrar på fram och tillbaka, alla världens olika verkningsämnen, indikationer, kontraindikationer, biverkningar. Hur ska jag minnas nåt av det här när jag väl sätter mig ner och börjar skriva? Och hur ska jag göra för att inte blanda ihop alltsammans till en enda röra? Jag önskar att jag när den här tenten är skriven kunde ta mig tid att bara pusta ut och njuta av att den är över, men som jag redan "jamsat" om hundra gånger så har jag ju nästa vansinniga tent i övermorgon. Tills dess har jag ca 400 sidor finsk text att plöja igenom och sen borde man ju helst minnas nåt av det också.
.
Sen var det ju den här dagen vi också väntat på. Dagen D, med det "stora beskedet". Jag kunde inte somna om efter att gubben stigit upp där vid halv sjutiden, jag låg bara och funderande på "tänk om..." och "tänk om inte..." Nu börjar det snart kännas som att jag inte längre orkar bry mig om det bli bu eller bä, bara man vet nåt i alla fall så man kan börja planera resten av sitt liv nån gång. Jag med mitt kontrollbehov vill ju ha allt färdigt utstakat, minst ett par månader på förhand, tack! ;) De år jag hittills fått gå i LHS, (Livets Hårda Skola) har nog fått mig att inse att det inte är så "bara" att planera och tro att allt går som man tänkt, men ändå har jag fortfarande svårt att helt släppa kontrollen och bara tänka att det blir som det är menat att bli.
.
Nåväl, nu har jag ännu knappa tre timmar på mig att ta en sista djupdykning i medicinernas underbara värld. Ni får ha det så trevligt så länge, om jag överlever tenten så kommer jag kanske med en uppdatering om hur det gick. Jag får avsluta med det sedvanliga: Håll tummarna! :)
.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort