Uppe med tuppen

Åtminstone är jag vaken och har varit det en timme redan, men att säga att jag är uppe är väl nog att dra till det lite. Gubben hade som vanligt klockan att ringa femtioelva gånger i morse och jag blev så där lagom halvirriterad så när han äntligen steg upp sedan så fick jag inte tag i sömnen igen. Jag har ju ingen skola i dag, vilket är rätt skönt om jag får säga det själv, men saker att göra har jag ingen brist på. Jag tror jag ska ligga och dra mig en stund till och sedan försöka masa mig upp och avverka ett par saker på min lista.
.
Jag hoppas jag får tillfälle att spendera lite kvalitetstid tillsammans med mina syskonbarn den här helgen, det känns som att det är väldigt länge sedan jag fått vara med dom. (Hela 12 dagar.. ;) ) Hoppas alla har fått vädrat bort sina magbaciller och anginabobbor, för de är jag inte så farligt intresserade av. Efter förrförra söndagens pusskalas med Kevin gick jag ju och inbillade mig att jag mådde illa halva veckan, innan jag kunde konstatera att jag klarade mig undan med blotta förskräckelsen. :) Jag har dessutom lovat Kevin att vi ska till simhallen och vi har pratat om det i säkert en månad, men det har jämt kommit något i vägen. För att han inte helt ska tappa förtroendet för sin moster och tro att hon är en sån där vuxen som bara lovar och lovar men det blir aldrig av, så hoppas jag att han är frisk så vi kommer oss i väg den här helgen.
.
Söta Teah har jag inte sett på evigheter, snart blir hon väl konfirmerad och faster hinner glömma bort hur hon ser ut mellan varven. (med tanke på att hon fyller två i sommar kan vi ju anse det där "snart" som en smärre överdrift, men ni fattar vad jag menar...) Just såna här gånger är jag glad över att vi snart skall flytta norrut och jag får se mina syskonbarn (nästan) hur mycket jag vill. Tråkigt är det ju förstås med alla våra fina vänner här i Vasa som man ju inte kommer att träffa lika ofta, men nog kommer vi ju ändå att ha ärende hit minst varannan söndag framöver också, så inte slipper dom oss helt. :)
.
Nu ska jag surfa vidare en stund och sedan ge mig själv en spark där bak så jag kommer mig upp. En riktigt skön fredag till er alla!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort