Helg!

Nu tar vi helg! Har avverkat ett par dagar med jobb på HSV, renovering på kvällarna och hela dagen i dag. Löpningen har "lossnat", i torsdags gick det riktigt bra och i dag avslutade jag renoveringsdagen med att springa till Kållby. Ryggen och akillessenorna tvingade mig att gå en liten bit men jag sprang nästan hela vägen, så ni kan tro att jag är nöjd. Förra veckan var det flåset som stoppade mig, men redan nu så orkar jag mycket mera, nu är det i stället kroppen som hinner börja klaga innan luften är slut. :) Jag börjar nästan tro att jag nån gång i framtiden kommer att uppnå mitt mål och orka en hel mil. Hittills har det ju gått bra att springa tre gånger i veckan och gubben hejar på bäst han orkar. :)

Nätet vid vårt hus är lika uselt som vanligt, så nu befinner vi oss i Kållby och ska grilla lite biffar som jag tog ur frysen i Vasa när jag kom i onsdags.

Läget i huset då. Vi har skivat klart, spacklat första varvet och slipat och målat ett par rum. Sakta men säkert som sagt. Dock har vi redan fått vår nya golvmatta, så nu försöker vi göra klart väggarna och taket så fort som möjligt så vi får sätta ner den nya mattan i god tid innan köket och köksmaskinerna kommer. Även om det är tungt mellan varven och man blir trött på allt spacklande och slipande, så är det ändå roligt och man känner riktigt att man inte bara renoverar ett hus åt sig utan också att man bygger sig ett hem. Det ska blir så roligt när man börja se lite resultat av vårt arbete.

Hoppas ni har haft en skön helg så här långt. Kom i håg era fruar/mammor/svärmödrar/mormödrar och farmödrar i morgon. Och en skön morsdag till alla mammor som läser!

Ps. Lille Fritjof har äntligen öppnat ögonen, han är bara för söööööt! :)


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort