Måndag igen!

Efter en rolig helg med en massa folk och allt för mycket gott så landar man obevekligt i vardagen igen. Jag funderade länge i går kväll om jag skulle köra till Vasa på kvällen eller stiga upp tillsammans med gubben och köra i morse. Sist och slutligen blev det så att jag tog mitt pick och pack och mina små söta vovvar och satte mig i bilen. Hann köra ut till Riksåttan, vilket är ca en km från vårt hus, när jag upptäckte att gubben glömt sina nyinförskaffade tobakspaket i bilen. Tvekade en sekund om jag skulle svänga om eller inte, men så gjorde jag det i allafall och tur var det för när jag kört tillbaka så hittade vi dessutom hela hans nyckelknippa i bilen också. Undrar vad han gjort utan den ända till onsdagkväll.

I dag väntar en hel skoldag, undrar hur man ska orka med det? Vi börjar dessutom en ny kurs nu på morgonen, nämligen genetik. Jag printade ut materialet till den i går och det ser verkligen ut att vara en riktig pluggkurs, vilket ju är precis vad jag INTE behöver just nu. Jag har en känsla av att maj månad kommer att bli väldigt stressig för min del. Jag ska hinna med både skola (=tenter och hemuppgifter i mängder), EA (vi borde få klart intervjuerna i maj, hur det nu ska lyckas...), arbete, renovering och inte minst ska vi ha flyttat inom den här månaden. Jag kommer alltså inte att sakna sysselsättning kan man konstatera. Hoppas det lugnar ner sig sen fr.o.m. v. 22 så att jag kan koncentrera mig på arbete, renovering och EA. :)

Det ser ut att bli riktigt härligt väder i dag så jag hoppas på att komma i väg på veckans första länk i kväll. I lördags tänkte jag nästan blåsa av vägen när jag var ute och sprang, dessutom hade jag den värsta motvinden riktigt på hemvägen när jag var som tröttast och det var inte riktig hit. I dag ser det nog ut att blåsa en del också, av de vajande träden att döma, men jag hoppas det går bra ändå.

Nu ska jag ställa mig i ordning för en skoldag. En riktigt skön måndag till er alla och en bra start på den första maj-veckan!


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort