Alldeles underbart!

Vilken dag jag hade i går! Det var andra dagen på förlossningspraktiken och av bara farten så blev det ett 13-timmars skifte. Vem har väl lust att gå hem när det verkligen händer grejer och man får vara med mitt i det hela? Inte jag åtminstone. Det är otroligt roligt att äntligen få vara med på riktigt när det väl händer och jag fick verkligen en drömstart på min förlossningspraktik. Jag är otroligt tacksam till de föräldrar som låter en vara med och dela en av de absolut största stunderna i deras liv, det är verkligen en ära!
.
Som ni kanske förstår så blev det inte mycket gjort här hemma för min del i går, det blev hämtmat på vägen hem (för jag hade ju natuuurligtvis haft med mig hela vårt kylskåp in i förlossningssalen, eller...?) och sedan blev det nog att slänga upp fötterna en stund i vår nya soffa. Det märktes i sanning att jag inte suttit allt för mycket under de senaste timmarna. Sen var det inte helt lätt att somna i går heller, dagens händelser snurrade runt i mitt huvud och jag hade nog fått en sån adrenalin- och endorfinkick att jag gick lite på högvarv. Men sen jag somnade så sov jag som en stock till klockan tio i morse. Skönt! Nu väntar två nattskiften, om det nu inte blir någon förlossning innan dess som de ringer in mig till. Jag ska ju fungera mera eller mindre som en ambulerande barnmorska de närmaste veckorna och leva med telefonen bredvid mig 24/7 för att vara redo att rycka in.
.
I dag borde jag verkligen städa lite här hemma. Svärfar var och fixade vattnet i toan i går så nu har vi äntligen en fungerande toalett här på övrevåningen. Det som dock fortfarande saknas där är fungerande belysning, så när det är mörkt ute får man välja mellan att sitta och uträtta sina behov i mörkret eller göra det med öppen dörr. Vi köpte nog två lampor från Ikea i lördags så tanken är nog att det ska bli ljusare där så småningom, men en sak i taget, som alltid i det här huset. I helgen så sade gubben att renoveringen skulle bli klar den här veckan, men jag måste nog säga att jag har lite svårt att tro på honom, med tanke på hur här ser ut för tillfället.
.
Först av allt ska jag dock ta en djupdykning i vårt kylskåp och hoppas på att hitta något ätbart i frukostväg, eller vid den här tiden borde man väl börja benämna det brunch misstänker jag. Sen får vi se vad resten av dagen bjuder på. Ha en skön onsdag!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort