Tillbaka till vardagen!

Ber om ursäkt för den urusla uppdateringen under de senaste veckorna men jag har i sanning varit upptagen med både det ena och det andra. Först var det praktik/jobb som gällde och sedan hade vi ju vår Portugalresa inbokad och min kära mor som alltid oroar sig för än det ena och än det andra tyckte att jag inte skulle meddela om när vi reser med så stora bokstäver ifall någon mindre ärlig person skulle få för sig att besöka vårt hus medan vi var borta. Själv är jag ju lite blåögd och naiv och vill helst inte tro så ont om någon, men jag beslöt mig ändå för att följa hennes råd eftersom jag av erfarenhet vet att jag har en väldigt klok mamma. :)
.
Nåväl, vi har avnjutit en underbar vecka i Portugal tillsammans med våra fina vänner H&M. Vi har njutit av solen, värmen, havet, vågorna, poolen och av att sova låååånga nätter. En perfekt uppladdning för att orka med en regnig grå höst och en kall vinter. Efter x antal timmar i poolen kunde vi konstatera följande: Mia är bäst på kullerbyttor, Hassi är bäst på att dyka och jag är överlägsen på bröstsim. Vi hade många OS-tävlingar och trots att vissa av oss har mera vinnarskalle än andra så lyckades vi ändå avklara våra tävlingar utan desto mera gräl. (om man bara bortser från vissa anklagelser om fusk och diverse meningsskiljaktigheter om vem som egentligen först nuddade i poolkanten... ;) )
.
Summa sumarum så har vi haft en jättebra resa och jag rekommenderar verkligen Portugal som resemål, dock inte mitt i sommaren, då är det säkert för varmt, nu hade vi ca 30 grader de soliga dagarna och det var i sanning värme så det räckte till. Vi bodde på Cerro Mar Garden som ligger mera i den gamla delen av Albufeira och det var rätt så backigt och många trappor när man skulle upp och ner till stranden och till butikerna/restaurangerna, så för gamla människor med dåliga knän och människor med barnvagnar och sånt är det kanske inte det ultimata stället. Sen var vi en kväll till den nyare delen av Albufeira också men vi var nog alla överens om att vi föredrog stället där vi bodde. En annan nackdel var de otaliga knarksäljare som häckade i vart och varannat hörn och verkade ha gett sig på att försöka få David att köpa av dom. Den kvällen vi var till den nyare delen av Albufeira så var det på 100 m tre stycken som erbjöd D och en som försökte kränga sitt knark på H. Om man bortser från dessa saker så tycker jag att vi hade en alldeles utomordentlig semester och för en gångs skull så gjorde vi inte heller av med en massa pengar utan vi höll en rätt så bra budget utan att för den skull känna att vi behövde gå omkring och snåla på allt.
.
Efter att ha landat i Hesa kl 1 på natten och kört non-stop hem (tummen upp för chauffören David!) så var det väldigt skönt att få krypa ner i sin egen sköna säng på morgonen och sova ett par timmar. Sedan var det dags för en vända på stan för att fylla på i våra tomma skåp, köpa en jacka åt David, hämta söta Kira som jag saknat nåt hemskt och avsluta kvällen med ett besök i Kållby. Teah bjöd på underhållning för kvällen. :)
.
I dag är det tvärlandning i vardagen som gäller, har ännu inte packat upp och huset ser ut som ett bombnedslag. För att inte tala om alla femtioelva praktikdokument som jag ska ha svirat ihop tills i morgon då vi har praktikseminarium. Nåväl, det är bara att börja på, förhoppningsvis blir jag klar innan kvällen, för då är jag bjuden på Enjo-party hos min systeryster. Senast hon hade nåt party så glömde jag helt bort det så jag har gjort mitt bästa för att komma i håg det den här gången. Det är inte lätt att bli gammal... :)
.
Bilder från vår resa kommer förhoppningsvis så småningom, dock blev det inte så där överdrivet mycket bilder tagna, men en och annan ska väl ha lyckats. Hav tålamod! :)
.
Blue Star – Cerro Mar Garden & Spa Resort - Kuva 1
.
Denna och flera bilder från hotellet hittar ni här.
.
Update:
På Hassis begäran ska jag även tillägga att han var bäst på krååål. :P

Kommentarer
Mia

Tummen upp för den fina reseskildringen! Jag hade inte kunnat göra det bättre själv. :) He e ba ti dra upp snårn, sök ett vanta å fortsäti.

2011-09-22 @ 20:38:25
Mia

H vill meddela att han godkänner protokollet med ett tillägg; han var också bäst på kråål. :)

2011-09-22 @ 20:42:18

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort