Hemma igen!

Vi kom hem i går efter en innehållsrik vecka i Sverige. Vi har haft det riktigt riktigt bra och jag hoppas verkligen att vi har möjlighet att åka nästa år igen. I år kände man ju dessutom en hel del jämfört med i fjol, även om jag och mitt dåliga ansiktsminne inte är direkt lämpade för att träffa folk så här sällan. ;) Vi har fått lyssna till lärorika föredrag, sjunga av hjärtans lust, spela lite volley, shoppa på outletbutikerna i Vingåker och umgås med genomtrevliga människor. 
 
Hemresan var ett kapitel för sig då jag i Texfreebutiken på båten upptäcker att min börs inte finns i min handväska. Jag grubblade hela natten på om jag glömt den på Max (där jag visste att jag hade den senast), om den ramlat i bilen eller på bildäck eller om jag verkligen hade blivit bestulen utan att jag märkte det. Jag sov inte många timmar även om jag försökte släppa tankarna på börsen. Så fort de öppnade bildäck på morgonen så sprang jag ner dit och kollade och till min stora glädje fanns börsen inkilad mellan sätet och dörren. 
 
Under bilresan hem så var vi alla övertygade om att vi skulle få soppatorsk längs vägen mellan Närpes och Vasa, mätaren visade på noll jag vet inte hur länge men vi hölls rullande ända till ABC och kunde tanka där. I Jeppokorsningen missade gubben sig och trodde att han körde i 60 när han i själva verket körde i 80 vilket resulterade i att han fastnade i kamerakontrollen. Roligt så. Vi kom i allafall lyckligt hem och det är vi tacksamma för. Efter en snabb lunch körde vi in till stan för att hämta vår söta vovve som blivit mera än väl omhändertagen av gubbens bror och hans familj. TACK för att ni ställer upp! Tusen gånger tack även till vårt resesällskap H&M. Som vi kunde konstatera redan när resan startade, våra liv skulle vara bra mycket fattigare om vi inte hade varandra! 
 
Nu håller vi på och färdigställer här på utsidan. I dag ska det sås gräsmatta och så börjar vi med terassbygget sen. Grävandet här på tomten har tagit otroligt mycket mera tid än någon kunde tro från början så jag är rädd för att vår budget inte kommer att hålla, det blir att leva knapert resten av sommaren (också). Hösten kommer att vara ett helt kapitel för sig ekonomiskt sett så den vågar jag knappt tänka på i nuläget. 
 
Nu ska jag fixa nåt att äta i all hast, sen är det igen dags att gå ut och fortsätta. Jag har grävt och krattat så mina händer är allt ömma, vill knappt kunna skriva ens. Det ska bli skönt att få gräsmattan i skick, ett problem mindre att fundera över. 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort