Måndag

Har haft en skön måndag. Eftersom jag ska i jobb först till natten så tog jag och laddade upp med en 13-timmars natt. Vaknade visserligen redan vid halv nio och kände mig rätt så pigg, men slöt ögonen igen och vaknade vid halv tolv. Sen har dagen spenderats tillsammans med lite sköna syskon- och kusinbarn.
.
Gubben fyller år i dag men eftersom vi redan firat hela halva helgen så blev det inte mera firande i dag än att jag fixade kvällens middag och städade undan efteråt. Vi brukar försöka ha det så att den som sluppit att kocka i stället får städa undan efteråt, men det fungerar sällan de gånger jag har stått för matlagningen... Nu beslöt jag dock redan på förhand att skona gubben från disken. Sin födelsedagspresent fick han redan i går, tillsammans med frukost på sängen. Jag hade köpt honom en tröja, en sudokubok, en sovmask (för att han jämt gnäller på att det är för ljust när jag läser på kvällarna) och en ansiktsmask, jag har dessutom lovat honom en ansiktsbehandling i något skede.
.
I lördags bjöd vi på kaffe och tårta för båda hans och mina föräldrar och även hans yngsta syster med man och tös kom på besök. Vi gjorde gräddtårta för första gången ever och även om den inte var så snygg så var den helt ok att äta och det är väl huvudsaken. I går hade vi årsmöte och gudtjänst hos våra fina vänner och efter det kom systeryster på besök med sin familj. Helgen har alltså innehållit både ett och annat och jag har verkligen njutit av att vara ledig. Nu ska jag bege mig ut på en promenad så jag hinner det innan det är dags att ställa sig i ordning för nattens bravader, hoppas på en natt med lagom många förlossningar.
.
Hoppas ni fått en skön start på veckan!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort