I det intensivaste laget

Den här dagen har verkligen varit i det intensivaste laget. Efter avklarad praktikdag så styrde jag kosan mot Tobaksmagasinet. Där fanns nämligen den mobila blodgivningstjänsten på plats så jag passade på och gjorde en god gärning eftersom det nu var en stund sen senast. Blodgivningen blev min nionde i ordningen och förhoppningsvis hinner jag med många flera ännu. Om det bland mina läsare finns såna som ännu inte kommit sig för att donera blod så vill jag uppmana er att ta mod till er och gå, det går i ett huj och det enda som känns är ett litet stick i fingret och ett i armen. Sen får man känna sig stolt för att man är med och räddar liv.
.
När blodgivningen var avklarad körde jag till Sandsund för att hämta mitt språkgranskade utvecklingsarbete (som egenligen borde ha varit inlämnat i går...), sen raka vägen hem. Satt och ändrade enligt de kommentarer som jag fått och nöjt kan jag konstatera att det inte var så värst mycket ändå, även om jag helst hade sett att det inte fanns några saker alls att ändra på. När alla ändringar var gjorda så skickade jag snabbt som ögat in mitt arbete till min handledare och andra genomläsare. Mina stackars opponenter fick även ett exemplar och så hoppas jag att de inte tar på sig de allra mest kritiska glasögonen när de läser mina funderingar.
.
När allt som hade med UA att göra var klart (opponentberättelsen skrev jag förresten i söndags, jag borde få Finlands vita ros för att jag varit så duktig med allt skrivande den sista tiden... ;) ), så beslöt jag mig för att slå in ett till spik i kistan när ändå hammaren var framme så jag har precis fått ihopsvarvat mitt patientcase, min praktikdagbok och min praktikrapport för rådgivningspraktiken. Nu borde jag alltså bara få printat ut och satt mitt UA i ringpärm, printa några exemplar av opponentsberättelsen, fylla i några blanketter inför höstens praktik och intensivkurs i Tromsö, förbereda mitt UA-framförande som jag ska ha på fredag och sedan ta sommarlov med gott samvete.
.
Sådärja, dagens dos av klappa sig själv på axeln. Vad bra har ni gjort i dag? :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort