2 skiften kvar

Det är ju nästan ingenting. I dag hade vi utvärdering och jag fick sånt beröm att jag knappt kunde tro att det var mig de pratade om. När man är van att springa benen av sig på jobbet så känns det lite konstigt att man kan lära sig saker fast tempot är något lägre. De här veckorna som vi har varit på praktik har varit otroligt lugna och avdelningen har haft mindre patienter än på länge, men nog har vi ju ändå fått se en hel del. Fick programmet för nästa veckas intensivkurs på mailen i dag och det blir nog en fullspäckad vecka det med. Det är väl därför som det heter intensivkurs antar jag. 9 nätter kvar i Tromsö. Om några timmar är det bara åtta. Lite i taget...
 
Har tittat på film med Malin här i kväll, efter att vi hunnit en sväng på stan och sen tvättat kläder. Det där klädtvättandet är en hel historia för sig här på stället. Tvättstugan ligger typ högst upp på backen och jag bor längst ner och sen ska man springa upp för att sätta kläderna i maskin, sen ett varv till om ca 45 minuter för att sätta dem i torktumlaren och en timme senare upp en sista gång för att hämta kläderna. En sådär lagom brant och lagom lång backe så man får så där lagom med mjölksyra i benen och flåsar så där lagom mycket när man stapplar in i tvättstugan. Jag längtar till att få tvätta kläder i min egna tvättmaskin, där jag inte behöver vänta på min tur eller passa in mina tvättider så att de passar med hela kvarterets. 
 
Min nyfunna "vän" har inte synts till i dag. Få se om jag klarar mig undan ända tills vi flyttar härifrån. :P
 
Nu ska jag sova, kvällsskifte i morgon = sovmorgon. Skönt! Godnatt!
 

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort