I brist på annat vettigt tidsfördriv... :)

1.KNYCKT LISTAN AV VEM? 
Min svägerska Mela, som hade den i sin blogg nån gång i början av 2007, haha! 

2.ORD SOM DU MISSBRUKAR? 
Jag vet faktiskt inte, antagligen har jag något uttryck som jag säger stup i kvarten och andra retar sig på men eftersom ingen gjort mig uppmärksam på saken så fortsätter jag. 

3.HAR DU POJKVÄN/FLICKVÄN
Nej. En tvättäkta make har jag dock.

5.NÄR VAKNAR DU VARJE MORGON? 
5.30 om jag jobbar morgonskifte, mellan 8 och 10 om jag är ledig eller jobbar kväll, mellan 13 och 16 om jag sover efter nattskifte. Inte så värst mycket rutiner alltså.

6.VEM/VILKA KÄNNER DIG BÄST? 
Min man, min mor, mina systrar och mina närmsta vänner. Typ i den ordningen.

7.VAD HAR DU FÖR KLÄDSTIL? 
Min egen specialstil, anpassad för en tunn börs och en tjock lekamen.

8.VAD HAR DU PÅ DIG FÖR TILLFÄLLET? 
H&M jeans, "Pippi tröja" från Vingåkers Factory Outlet.

9.VAD SKA DU GÖRA IKVÄLL? VAD HAR DU GJORT IKVÄLL? 
Eventuellt blir det en vända till gubbens bror och hans familj.

10.NÄR VAR DU RIKTIGT FULL SENAST? 
Jag har aldrig varit full, ser liksom inte vitsen med det.

12.ÄR DU SERIÖS? 
Ibland, ibland inte, beror på situationen.

13.VILKEN FÄRG HAR DU PÅ HÅRET? 
Vet inte. Ett tag tyckte jag att det mest var grått, men nån typ av rågblont kanske? När jag var liten var jag en tvättäkta blondin, men sen blev jag för smart för min hårfärg så den mörknade av sig själv... ;)

14.VAD HAR DU FÖR ÖGONFÄRG? 
En blandning av blåa nyanser.

18.ÄR DU ALLERGISK MOT NÅGOT? 
Inte dödligt allergisk, men vissa frukter kan jag inte äta så mycket av åt gången. Typ kiwi och apelsin. 

19.VAD GÖR DU NÄSTA ÅR? 
I min drömvärld är jag mammaledig, verkligheten kan jag dock inte uttala mig något om.

20.ÄR DU LIKGILTIG? 
Kanske när det gäller vissa saker, som jag anser att inte spelar någon roll.

21.FAVORITFÄRG? 
Vitt, fast jag vet att det inte är någon färg... Beige, brunt, lite blått...

22.HUR MÅNGA PAR SKOR HAR DU? 
Orkar inte räkna, men kanske mellan 15 och 20?? 

23.VAD LYSSNAR DU PÅ FÖR MUSIK JUST NU? 
Just nu ingenting, annars vad som råkar komma i radion.

24.VILKEN ÄR DIN FAVORITLÅT/LÅTAR? 
En låt med en särskild innebörd för mig är Kellie Coffeys I Would Die for That. Sen lyssnar jag oftast på musik som passar min sinnesstämning, typ powerballader när jag är extra romantisk och sorgsna låtar när jag känner mig nere. 

25.VILKEN ÄR DIN FAVORITSERIE/SERIER?
The Mentalist, How I Met Your Morther och New Girl.

26.KILLAR ELLER TJEJER? 
Beror på vad det är frågan om. 

27.ÄR DU GLAD NU? 
Inte direkt, fick just veta att vår motorremont blev mycket dyrare än beräknat. Och då var ingen motorremont överhuvudtaget inräknad i vår budget från allra första början. :(

28.VILKET YRKE VILL DU HA? 
Jag har redan mitt drömyrke, barnmorska på världens bästa BB. 

29.HAR DU NÅGRA FOBIER? 
Höjder, björnar, hängbroar, gamla knarrande vindsgolv.. (Jag tror jämt att jag ska braka igenom),  

30.VAD ÄR DU BEROENDE AV? 
Har ett visst kontrollbehov men jag jobbar på det, det har tacksamt nog blivit bättre med åren.

31.SMINK DU ANVÄNDER DAGLIGEN? 
Jag är för lat för att bry mig om smink, även om min omgivning säkert skulle uppskatta en skönare nuna.

32.DEN SENASTE LÅT DU HÖRDE? 
Jag har inte en aning, nåt som kom på radion strax före tre i dag?

33.VILKA HÅRFÄRGER HAR DU HAFT? 
Bara min egen, men den har som sagt ändrats med årens lopp.

34.TYCKER DU OM ATT FÅ UPPMÄRKSAMHET?
I bland, det beror på vilken typ av uppmärksamhet det är frågan om. 

35.STÖRSTA TALANG? 
Jag vet inte om jag har nån större talang på nåt visst område, jag är rätt så lagom bra på en massa grejer, usel på en del och urusel på resten. Jag gillar att skriva, men jag vill inte påstå att jag har nån "talang" för det.

36. VAD HAR DU FÖR HUSDJUR? 
En hund, oinbjudna möss på mellantaket och dammråttor i hörnen.

37.BRUKAR DU BÄDDA SÄNGEN?
Nu som då, när andan faller på. :)

38.VILKEN ÄR DIN FAVORITAFFÄR? 
Ikea

39.HUR GAMMAL VAR DU NÄR DU FLYTTA HEMIFRÅN? 
19

40.ÄR DU NÖJD MED DIG SJÄLV? 
Inte på långt när, jag är ett livslångt projekt.

41.VAD VAR DET SENASTE DU SA? 
Nej. (När gubben frågade om jag skulle ha nåt att äta)

42.VAD HAR DU I DITT FÖNSTER? 
Gardiner.

43.VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN DU UMGICKS MED? 
Min man, om man kan kalla det att umgås när jag sitter med iPaden och han pluggar söndagens predikan. 

44.HUR DAGS GICK DU OCH SOVA IGÅR? 
Nån gång strax efter midnatt. Så egentligen var det ju i dag. I går gick jag alltså inte alls och lade mig. 

45.VAD BEHÖVER DU MEST JUST NU?
Ca. 5000€ för att betala motorbytet jag gnäller om.

46.VAD VAR DET FÖRSTA DU SA IMORSE? 
Kira, ska du fara ut å kila? (Kila=kissa)

47.VEM KRAMADE DU SENAST? 
Kvinnodagen till ära fick jag faktiskt en kram av en av våra läkare, annars brukar jag inte kramas så mycket med andra än gubben.

48.HUR OFTA ANVÄNDER DU PARFYM? 
Väldigt sällan, undviker ju att använda parfym i jobbet av hänsyn till eventuella allergiker.

49.HAR DU NÅGON SNYGG JACKA? 
Jag gillar både min "nya" vinterjacka som jag köpte i Norge i höstas och min läderjacka som dock börjar bli lite trång.

50. ÄR DU BLYG? 
Oftast inte, men det beror på situationen.

51.VAR BOR DU? 
Oftast hemma, tack och lov. Hemma = Lepplax, en lagom liten by på den österbottniska landsbygden.

52.BERÄTTA NÅGOT SOM INGEN VET OM DIG! 
Jag vet inte om det finns saker som ingen vet om mig, men det som kanske inte så många vet är att jag har väldigt svårt med mat. I mina yngre tonår hade jag perioder då jag nästan inte åt någonting och sedan dess har mat alltid förknippats med något negativt. (överflödiga kalorier/viktuppgång/dåligt samvete osv) Jag har tänkt att jag någon gång ska skriva ner mina tankar om detta, om inte annat så för att kanske få nån rätsida på dem själv.

53.HUR MÅNGA SMS SKICKAR DU DAGLIGEN? 
Jag tror inte att det ens räcker till ett i medeltal...

54.VAD TROR DU ATT FOLK SOM KÄNNER DIG YTLIGT TYCKER OM DIG? 
Intressant fråga, men omöjlig att besvara. Jag tror att det finns de som tycker att jag är lite "präktig", typ plugghäst. Men vad vet jag. Jag vet ju knappt vad jag själv tycker om mig.

55.VAD HETER DINA SYSKON OCH HUR GAMLA ÄR DOM? 
Robert, 29 (30 i september)
Sara, 25, (26 i juni)
Eva, 24, (25 i augusti)
Martin, 22 (23 i oktober)

56.VAD HETER DINA HUSDJUR? 
Det borde vara rätt så uppenbart att min hund heter Kira. Övriga oinbjudna husdjur har jag inte bemödat mig om att namnge, även om mössen får höra ett och annat mindre tilltalande smeknamn när de har maraton på mellantaket.

57.VILKA TV-KANALER HAR DU HEMMA?
Allt för många, typ de vanligaste finska och svenska kanalerna och sen en massa annat som jag inte har en aning om. 

58.HAR DU SVIMMAT NÅNGÅNG? 
Nej, det har svartnat framför ögonen nån gång, men bara för nåt ögonblick, har lite lågt blodtryck mellan varven.

59.HAR DU KÖRKORT? 
Japp, sen den 10.7.2003. Om jag inte minns rysligt fel. 

60.HUR KÄNNER DU DIG JUST NU? 
Trött, kissnödig och en aning uttråkad. Dags att lämna datorn med andra ord. Hej med er!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort